Obstetrică şi Ginecologie

.

Wednesday, November 19, 2014

Lauzia – partea 2

Depresia dupa nastere

La scurt timp dupa nastere, de la bucuria de a-si vedea pentru prima data bebelusul, proaspata mamica poate cadea in depresie, fiind cuprinsa de diverse temeri si ganduri pesimiste, adesea nemotivate.
In literatura psihiatrica, depresia din postpartum este un diagnostic distinct. Acesta stare poate dura de la 2 – 3 zile pana la mai mult de 10 zile.

Ea este conditionata de mai multi factori:

- labilitatea psihica consecutiva sarcinii si nasterii;
- scaderea masiva a hormonilor sexuali feminini ( estrogen si progesteron ) imediat dupa nastere;
- modificarile fiziologice prin care trece organismul lauzei;
- lipsa somnului si oboseala;
- teama mamei ca nu va fi in stare sa-si ingrijeasca copilul;

Ce puteti face ?

- cereti ajutorul familiei si prietenilor pentru ingrijirea nou-nascutului; nu incercati sa faceti dumneavoastra totul ! Incercati sa va odihniti atunci cand copilul doarme !
- este important sa faceti plimbari in fiecare zi, sa va intalniti cu prietenii, sa impartasiti experienta si cu alte mamici. Petreceti mai mult tip cu partenerul de viata !
- daca starea de depresie continua consultati medicul !

Reaparitia menstruatiei

Menstruatia reapare cel mai devreme la 4 – 5 saptamani, la femeile care nu alapteaza, insa ovulatia se poate instala chiar mai devreme, existand riscul sa se produca o noua sarcina.
Femeile care alpteaza sunt protejate de o noua sarcina mai mult timp; ciclurile ovulatorii si menstruale se pot relua dupa 6 – 7 luni, dar aceasta nu constituie o regula.

Reluarea activitatii sexuale

Repausul sexual este indicat pe toata durata lauziei, permitand refarea si revenirea la normal a organelor genitale
( 6 – 8 saptamani ). Dupa aceasta perioada, contactul sexual este permis. Nu va impacientati daca observati o scadere a libidoului; aceasta poate fi consecinta stresului fizic si emotional, discomfortului psihic sau a grijei excesive pentru nou-nascut !
Daca la primul contact sexual dupa nastere aveti dureri, este bine sa mai asteptati o scurta perioda de timp pentru reluarea activitatii sexuale.

Semne de alarma

In mod normal dupa nastere nu ar trebui sa experimentati probleme de sanatate de orice fel. Totusi, este absolut necesar sa consultati medicul cat mai repede posibil daca aveti:
– sangerare vaginala;
- febra peste 38 grade Celsius;
- scurgere vaginala urat mirositoare;
- dureri abdominale severe;
- respiratie rapida sau greoaie;
- durere sau discomfort la urinat;
- semne de inflamatie la nivelul sanilor ( durere, roseata, angorjare );
- dureri perineale;
- scurgeri prulente la nivelul plagilor post operatie cezariana;

1 comment:

  1. Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să atragi un nou amant.
    *Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    *Dacă vrei să reziste mult în pat.
    *Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
    Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

    ReplyDelete