Obstetrică şi Ginecologie

.

Thursday, October 30, 2014

Circulara de cordon ombilical

Circularele de cordon ombilical reprezintă înfăşurări ale cordonului în jurul fătului (gât, trunchi sau membre). Înfăşurările pot fi unice sau multiple şi se produc cel mai adesea în jurul gâtului. Dacă înfăşurările au loc în jurul trunchiului, atunci acestea sunt denumite eşarfe sau bretele. Circularele pot fi clasificate şi în laxe sau strânse.
Se pare că circulara de cordon ombilical apare în situaţia în care cordonul este prea lung sau lichidul amniotic este în exces. Aceste două condiţii favorizează înfăşurarea cordonului ombilical în jurul fătului în timpul mişcărilor sale active. Perioada poate varia de la câteva săptămâni la câteva luni înaintea naşterii.
 
Circularele de cordon ombilical pot avea consecinţe asupra fătului şi se manifestă în mai multe moduri. Una dintre consecinţe este compresiunea vaselor de sânge ale cordonului care poate determina suferinţa fătului. Aceasta se accentuează progresiv în cursul travaliului şi culminează în momentul expulziei când are loc strângerea circularei. În momentul în care apare suferinţa fetală, ritmul BCF se modifică iar în cazuri severe se poate ajunge la bradicardie.
 
O altă consecinţă o reprezintă compresiunea jugulară (circulara este în jurul gâtului). Acest tip de compresiune jenează circulaţia cerebrală de întoarcere, lucru ce accentuează hipoxia cerebrală şi staza, creând premisele favorabile instalării hemoragiilor meningo-cerebrale.
Nu în ultimul rând, circularele de cordon ombilical au şi o influenţă asupra travaliului care se manifestă prin dificultăţile de acomodare a craniului fetal. Totodată, această malformaţie poate determina blocarea mecanismului de naştere a capului.
 
Semnele care indică prezenţa circularei de cordon ombilical sunt: alterarea ritmului BCF în timpul contracţiilor, prezenţa suflului funicular, apariţia fenomenului de coborâre a capului fetal în timpul contracţiilor, la expulzie.
 
Mortalitatea fătului este destul de rară. Prognosticul în cazul acestei anomalii depinde de suferinţa fetală specifică la 50% din cazuri. Totodată, se recomandă ca femeile care prezintă circulare de cordon ombilical să nască prin cezariană.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete