Obstetrică şi Ginecologie

.

Friday, December 19, 2014

Durerea in timpul actului sexual – cauze posibile

Durerea in timpul actului sexual, se numeste dispareunia in termeni medicali. Durerea in timpul actului sexual poate fi descrisa ca o zgaraietura intepatura sau ca o arsura, mancarime.
Durerea in timpul actului sexual poate fi o problema persistenta sau poate aparea sporadic, intermitent.
Se poate ameliora sau agrava cu miscarea sau activitatea sexuala. Mai mult, ea poate varia in intensitate de la usoara la severa.


Durerea in timpul actului sexual – cauze

Daca apare ca urmare a unei leziuni ea se instaleaza brusc, ca de exemplu dupa un abuz sexual. Alteori simptome pot aparea treptat ca in cazul bolilor infectioase.
Cauzele care determina aceasta durere variaza foarte mult.
Una dintre cele mai frecvente cauze este durerea sau disconfortul de la nivelul vulvei (vulvodinia), care pot fi datorate unei iritatii a pielii de la eczeme sau diferite substante folosite.
Durerea din timpul actului sexual mai poate aparea daca exista leziuni la oricare dintre structurile externe ale vulvei sau la organele sexuale interne cum ar fi vagin, col uterin, ovare sau uter.
Infectiile recurente, cum ar fi candidoza vaginala sau bolile cu transmitere sexuala pot fi asociate cu contact sexual dureros. Afectiunile precanceroase si cancerul vulvar sau cel de col uterin pot de asemenea sa produca dureri in timpul actului sexual.
Uneori, durerea in timpul actului sexual este datorat de boli cronice care afecteaza nu numai sistemul reproductiv, ci si alte parti ale organismului. Alteori, durerea perceputa in timpul contactului sexual se datoreaza simptomelor psihologice aparute ca urmare a unui abuz sexual, viol sau trauma.
Durerea in timpul actului sexual, neinsotita de alte simptome, rareori reprezinta o afectiune grava, dar asociata cu alte simptome poate indica o afectiune care sa ameninte viata.
Cele mai frecvente cauze:
  • Reactii alergice la substantele continute de diferite metode contraceptive, cum ar fi latex sau spuma;
  • Anxietate sau stres;
  • Leziuni in urma unui abuz sexual;
  • Iritatii ale nervilor din regiunea vulvara;
  • Eruptii, eczeme, eritem in regiunea vulvara;
  • Infectii micotice recurente (candidoza vaginala);
  • Bolile cu transmitere sexuala cum ar fi gonoreea, chlamydia si herpes genital;
  • Cicatrici de la interventii chirurgicale anterioare;
  • Iritatii tegumentare de la substante chimice, detergenti, sapun sau produse de igiena intima;
  • Uscaciunea vaginala dupa menopauza;
  • Vaginismul (spasme musculare involuntare ale peretelui vaginal);
  • Endometrioza (prezenta in afara uterului de tesut din care este fomata mucoasa uterina);
  • Chisturi sau tumori ovariene;
  • Fibroame sau tumori benigne uterine;
Cauze grave ce pot ameninta viata:
  • Cancerul vaginal, uterin, de col uterin sau ale altor organe din vecinatate;
  • Boala inflamatorie pelvina (infectie a organelor reproductive feminine).

Durerea in timpul actului sexual – simptome

Simptome ale regiunii vulvare care pot insoti durerea din timpul actului sexual:
  • Sangerare;
  • Senzatie de arsura;
  • Senzatie de mancarime;
  • Eritem (culoare rosie a pielii);
  • Senzatie de zgarietura, rana;
  • Intepatura;
  • Pulsatie;
  • Urina rosiatica sau sange in urina;
  • Dificultati la urinare, disurie (senzatie de arsura la urinare);
  • Febra si frisoane;
  • Infertilitate;
  • Tulburari nervoase, cum ar fi amorteala sau furnicaturi;
  • Eritem in alte zone ale corpului;
Simptome care indica o afectiune grava:
  • Dureri abdominale, pelvine sau in portiunea inferioara a spatelui;
  • Frisoane;
  • Febra mare (peste 38,3°C);
  • Tahicardie (accelerarea frecventei cardiace).

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete