Obstetrică şi Ginecologie

.

Thursday, November 20, 2014

Lauzia – partea 3

Avantajele alaptarii

Alimentarea bebelusului cu lapte matern constuie singura modalitate de a-i furniza toti nutrientii necesari pentru o dezvoltare si o crestere sanatoasa in primele 6 luni de viata.

Laptele matern are urmatoarele avantaje:

- previne deficitul de viatamine si minerale la nou-nascut, deoarece aceste elemente se absorb mai bine din laptele matern;
- reduce riscul de rahitism, anemie, alergii si diabet;
- protejeaza copilul de infectii respiratorii si ale urechilor, precum si de infectii digestive ( diaree );
- reduce colicile abdominale;
- reduce fenomenele de retinopatie intalnita la prematuri;
- previne obesitatea la copil;
- imbunatateste IQ-ul.

Pentru mamica, avantajele alaptarii sunt:

- creeaza o legatura emotionala stransa intre mama si copil;
- reduce sangerarile uterine dupa nastere, prin stimularea contractiilor uterine;
- protejeaza mama de o noua sarcina in primele luni dupa nastere;
- reduce riscul de cancer mamar si ovarian.
Nu va ingrijorati daca nu aveti lapte imediat dupa nastere ! Lactatia se instaleaza la 3 – 5 zile dupa nastere, compozitia sa se modifica in timp si cantitatea creste progresiv. Secretia lactata se intretine prin evacuarea periodica a sanilor prin supt.

” Furia laptelui ”

- apare inaintea instalarii lactatiei, caracterizandu-se prin febra si fenomene inflamatorii la nivelul sanilor ( turgescenta, durere, angorjare ). Poate dura 3 – 4 zile si poate necesita administrarea de analgetice sau antipiretice.
Intervalele intre perioadele de alaptare nu trebuie sa depaseasca 4 ore, iar durata alaptarii este 10 minute pentru fiecare san. La cererea bebelusului, se poate alapta mai des. Igiena sanilor este de asemenea foarte importanta.
Daca apar fisuri si ragade mamelonare se contraindica alaptarea timp de 24 de ore, timp in care sanii vor fi goliti periodic prin muls artificial.
Daca sanii se angorjeaza se vor aplica compese reci si se va reduce aportul de lichide.
Oprirea lactatiei se face prin stoparea alaptatului si administrarea unor medicamente ( agonisti ai dopaminei ).

Imunizarea

In cazul unei incompatibilitati in sistemul Rh ( mama Rh negativ, copilul Rh pozitiv ), daca anticorpii anti D sunt abseni la mama, aceasta trebuie vaccinata. Se administreaza 300 micro grame imunoglobulina anti D cat mai repede dupa nastere, nu mai tarziu de 72 de ore. Se previn astfel complicatii grave ce pot aparea la sarcinile viitoare.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete