Obstetrică şi Ginecologie

.

Monday, November 10, 2014

Dismenoreea – tratament

Dismenoreea afectează majoritatea femeilor aflate între perioada de pubertate şi menopauză, chiar dacă este vorba doar de situaţii particulare, izolate din viaţa lor, sau reprezintă o problemă constantă în preajma menstruaţiei lunare. Aceasta îşi are remediile specifice în funcţie de particularităţile menstruaţiei sau de etiologia durerii menstruale.
 
Ce este dismenoreea
 
Dismenoreea (menstruaţia dureroasă) începe înainte de debutul ciclului menstrual şi persistă până după terminarea acestuia. Cauza durerii este necunoscută, dar probabil este legată de schimbările în secreţii din ţesutul endometrial ectopic, cu sângerarea aferentă. Dismenoreea primară semnifică prezenţa durerilor menstruale de la menarhă (de la prima menstruaţie), iar dismenoreea secundară indică durerile care se instalează după o perioadă în care acestea au fost absente în perioadele de menstruaţie. Dismenoreea primară spastică se manifestă doar în primul an de la debutul primului ciclu menstrual prin dureri intermitente asemănătoare crampelor. Durerea menstruală este adesea însoţită de senzaţii de durere difuză la nivelul membrelor inferioare, de schimbări bruşte de dispoziţie, dureri de cap, greaţă şi oboseală.
 
Tratamentul dismenoreei
 
Tratamentul dismenoreei cunoaşte o diversitate extrem de mare, de la fitoterapie, la terapie homeopată şi tratamente medicamentoase. Însă, alegerea tipului de tratament stă la latitudinea fiecărei femei în parte, în funcţie de prescripţiile medicale, cauzele depistate ale dismenoreei şi de eficacitatea dovedită a acestora, având în vedere particularităţile fiziologice ale ei. 
Există câteva metode de tratament a dismenoreei la care poate apela orice femeie cu resurse minime:
·         Exerciţiile fizice au un efect benefic asupra fluxului sanguin, astfel că durerile
menstruale vor scădea în intensitate.
·         Aplicarea unor comprese calde sau a unei sticle cu apă caldă se dovedeşte, de
asemenea, extrem de eficace în tratarea dismenoreei.
·         Băile calde (dar nu fierbinţi pentru că acestea pot genera hemoragii) îmbunătăţesc
semnificativ fluxul sanguin, aşa cum se întâmplă şi cu celelalte remedii care implică utilizarea căldurii.
·         Adoptarea poziţiei fetusului (întinsă pe o parte, cu genunchii strânşi la piept) scade
presiunea asupra spatelui
Însă dacă nu ne aflăm acasă şi nu putem adopta soluţiile de mai sus, avem alternativa medicamentelor cu efect calmant care pot fi achiziţionate fără prescripţie medicală. Acestea sunt antiinflamatoarele non-steroidiene cum ar fi ibuprofenul, aspirina sau naproxenul care reduc dismenoreea prin scăderea nivelului de prostaglandină, sau antialgicele şi paracetamolul. Atâta timp cât femeia care suferă de dismenoree nu are alergie la una din substanţele care intră în compoziţia medicamentelor, poate apela fără niciun risc la acestea, însă în doze mici.
 
Utilizarea fitoterapiei
 
Tratamentul dismenoreei poate fi constituit şi din utilizarea plantelor medicinale sub formă de infuzii (fitoterapie). Graţie naturii, alternativele sunt aici mult mai generoase.
·         Coada şoricelului joacă rolul de a reduce fluxul menstrual şi intensitatea durerilor;
·         Dracila are efect sedativ consumată sub formă de decoct;
·         Florile de muşeţel sub formă de infuzie acţionează extrem de rapid în calmarea durerilor
menstruale;
·         Salvia are rolul de a reduce abundenţa fluxului menstrual şi dismenoreea severă;
·         Traista ciobanului, consumată sub formă de infuzie, are aceleaşi indicaţii şi efecte ca
cele de mai sus.
Alte plante care au rol de reducere a spasmelor menstruale, a fluxului sanguin din timpul menstruaţiei şi a formelor grave de dismenoree, sunt: angelica, anasonul, cruciuliţa, conurile de hamei, levănţica etc.
În tratamentul dismenoreei de tip homeopatic se utilizează medicamente precum: borax (recomandat pentru scurgeri menstruale abundente), Aelladonna (reduce dismenoreele manifestate la nivelul bazinului mic), Actaea racemosa (pentru durerile mai intense care iradiază la nivelul bazinului şi menstre însoţite de cheaguri negre de sânge), Calcarea phosphorica (pentru ameliorarea menstruaţiilor intense şi a dismenoreelor resimţite în partea dorsală), China (recomandat pentru menstruaţii prelungite însoţite de cefaleee şi ameţeală), Graphites (menstruaţii întârziate, însoţite de senzaţii de mâncărime)
Dismenoreea ale cărei cauze sunt clar fiziologice nu au alt remediu decât tratarea cauzei. Fibroamele uterine sau polipii uterini care pot produce dureri menstruale, vor fi tratate pe cale chirurgicală.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete