Obstetrică şi Ginecologie

.

Thursday, September 11, 2014

Sindromul ovarului polichistic – o afectiune ce se poate trata


Sindromul ovarului polichistic este un dezechilibru hormonal care se suprapune cu ovulatia normala. Femeile cu acest sindrom prezinta un ciclu menstrual neregulat si afecteaza in acelasi timp si alte sisteme ale corpului, cum ar fi sistemul metabolic si cel cardiovascular.
Majoritatea femeilor cu ovar polichistic prezinta mai multe chisturi mici (mai mici decat un bob de mazare) la nivelul ovarelor intr-o anumita perioada de timp.
Doctor Dan Raica spune ca una din cauzele dezechilibrului hormonal o poate reprezenta factorii genetici. Fiicele si surorile femeilor cu acest sindrom prezinta un risc de pana la 50% de a dezvolta aceasta boala.
La dezvoltarea acestui sindrom pot contribui si productia anormala de insulina, dar si alte probleme metabolice,dezvoltandu-se treptat, iar la inceput fiind confundate cu alte probleme medicale.
sindromul ovarelor polichistice - doctor dan raica
Simptome precoce
Simptomele precoce ale sindromului ovarului polichistic includ:
  • Frecventa ciclului menstrual: mai putin de 5 cicluri menstruale intr-un an, mai mult de 35 de zile intre cicluri sau absenta menstruatiei. Absenta ovulatiei in fiecare luna apare la aproximativ 50% din femeile cu aceste sindrom;
  • Sangerari vaginale anormale: acest simptom apare la aproape 30% din femeile cu sindrom al ovarului polichistic – cresterea parului in exces (hirsutism) pe fata, piept, spate, abdomen, degete. Mai mult de 70% din femeile cu acest sindrom relateaza aceasta crestere a parului;
  • Depresie sau modificari ale dispozitiei: multe femei au probleme emotionale legate de multele simptome ale sindromului cum ar fi excesul de par, obezitatea si infertilitatea;
  • Alte probleme: probleme ale tenului, cum ar fi acneea, tenul gras, matreata, pete negricioase pe piele (acantosis nigricans) pe gat, axilar sau in pliurile cutanate sau pliuri de piele in zona gatului si axilar;
Simptome tardive
Simptomele care se pot dezvolta gradual includ:
  • durere pelvina cronica;
  • crestere ponderala sau obezitate in partea superioara a corpului. Aceasta este cunoscuta ca obezitate de tip android si este legata de cresterea nivelelor de hormoni masculini (testosteron);
  • infertilitate;
  • simptome de rezistenta la insulina, care creste riscul de dezvoltare a diabetului la femeile cu sindromul ovarului polichistic. Aproximativ 30% din femeile cu acest sindrom au functionare precara a glucozei, iar intre 7% si 10% au diabet zaharat de tip 2. Unele simptome sunt legate de rezistenta la insulina cum ar pliuri ale pielii si pete negricioase pe piele (acantosis nigricans) si cresterea in greutate in partea superioara a corpului;
  • tensiune arteriala crescuta;
  • caderea parului si subtierea firului de par.
Majoritatea femeilor cu sindromul ovarului polichistic se prezinta la consult medical pentru alte probleme, nestiind ca sufera de aceasta boala. Cele mai frecvente motive pentru care femeile se prezinta la medic sunt:
  • probleme menstruale;
  • crestere in exces a parului (hirsutism);
  • infertilitate;
  • crestere ponderala sau obezitate in partea superioara a corpului.
Ciclurile menstruale mai regulate pot aparea la femeile care se apropie de menopauza. Totusi, istoricul de sindrom al ovarului polichistic poate creste pe termen lung riscul pentru hipertensiune arteriala, boli cardiace, diabet sau cancer endometrial.
 Publicat: Dr Dan Raica

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete