Obstetrică şi Ginecologie

.

Tuesday, November 18, 2014

Lauzia – partea 1

Lauzia este acea perioada in care modificarile adaptive instalate in cursul sarcinii, in special cele ale aparatului reproducator, revin la normal, la starea de dinainte de sarcina. Lauzia incepe la 24 de ore dupa nastere si dureaza aproximativ 6 – 8 saptamani.
Unele mamici sa indragostesc imediat de bebelusul lor, altora ar putea sa le ia ceva mai mult timp.
Nu va ingrijorati daca nu dezvoltati de la inceput acele sentimente specifice si puternice pe care va asteptati sa le aveti – toate vin cu timpul!
Dragostea pentru copil va creste in intensitate pe masura ce il veti cunoaste mai bine. Imediat dupa nastere, proaspata mamica ar putea fi ingrijorata in ceea ce priveste calitatile ei de a fi o mamica buna. Dar foarte curand orice mama va deveni un adevarat expert in ingrijirea copilului ei.

Daca semnalati un disconfort…….

Dupa nastere va veti afla in continuare in ingrijirea si supravegherea obstetricianului.
Daca nasterea a decurs fara probleme, iar atat mama cat si bebelusul nu au probleme de sanatate, veti putea parasi maternitatea dupa 3 – 4 zile.

Lohiile

– reprezinta scurgeri vaginale ce apar dupa nastere, continand hematii, leucocite, plasma extravazata, lichid amniotic, resturi deciduale etc. Initial, in primele 2 – 3 zile sunt in cantitate mai mare, asemenatoare cu o menstruatie, dupa care aspectul lor se schimba ( devin mai albicioase ) si diminua cantitativ.

Durerile abdominale

– percepute ca niste contractii, se datoreaza involutiei uterine. Imediat dupa nastere fundul uterului se palpeaza la nivelul ombilicului, iar intreg uterul cantareste 1000 g. Ulterior inaltimea uterului scade cu aprximativ 1 – 1,5 cm in fiecare zi, pentru ca la sfarsitul perioadei de lauzie sa cantareasca 100g.

Disconfortul la urinat

- poate persista mai multe zile dupa nastere. Dupa o nastere normala lauza trebuie sa urineze dupa cca 4 ore. Daca nu poate sa o faca se suspicioneaza retentia de urina datorata traumatismului retrovezical din timpul nasterii si lauzei i se monteaza o sonda vaginala.

Constipatia

- poate fi evitata printr-un regim alimentar continand multe lichide, fructe, legume si cereale; se pot administra si purgative la indicatia medicului. De obicei, primul scaun apare la 24 – 48 de ore.

Hemoroizii

Hemoroizii aparuti in sarcina va pot supara si in luzie. Aplicati o punga cu gheata sau creme continand substante antiinflamatoare si analgezice; evitati constipatia !

Durerile lombare

- pot persista. Este recomandat sa adoptati o pozitie relaxanta in timpul alaptarii si sa nu ridicati greutati.

Alimentatia corecta

In primele doua saptamani dupa nastere veti slabi ca 8 – 10 kg. Dintre acestea primele 5 kg le veti pierde chiar la nastere o data cu extragerea fatului si involutia uterina.
Este foarte important sa nu va grabiti sa slabiti cu diverse regimuri si sa va alimentati corespunzator, in special daca alaptati ( nevoile energetice sunt mai mari ).
Se recomanda un surplus proteic si vitaminic in alimentatie. Lauza care a nascut pe cale vaginala se poate alimenta la 1 – 3 ore dupa nastere.

De evitat …….

Fumatul, deoarece scade productia laptelui si a vitaminei C. Prin intermediul laptelui, nicotina ajunge in organismul copilului, fiind daunatoare sanatatii acestuia.
Nu lasati pe nimeni sa fumeze in apropierea copilului sau in camera sa !

Alcoolul

Contrar vechilor opinii, consumul de alcool nu creste secretia lactata si este daunator pentru sugar.

Cofeina

Consumata in exces, se acumuleaza in organismul copilului hranit la san, cauzand tulburari de somn si iritabilitate.

Contactul

- cu persoane ce sufera de boli infectioase.

Medicamentele

- administrate fara sfatul medicului.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete