Obstetrică şi Ginecologie

.

Wednesday, November 12, 2014

Mononucleoza Epstein Barr Virus – boala sarutului

Mononucleoza se mai numeste “boala sarutului” si este o infectie virala produsa de virusul Epstein Barr, (EBV) virus din familia virusilor herpetici (herpesului).

Transmitere

Cea mai frecventa modalitate de transmitere este sarutul pasional Virusul se gaseste in concentratii mari in saliva si prin sarutul pasional, cu schimb de saliva, se poate transmite.dar si prin folosirea in comun a tacamurilor, schimb de susete sau alte jucarii pe care copii le baga in gura … si in general a tot ceea ce reprezinta o posibilitate de a intra in contact cu saliva.
S-a demonstrat ca se poate transmite si prin tuse si stranut dar cazurile sunt rare.
Mononucleoza infectioasa este mai frecventa la tinerii intre 15 si 35 de ani. Se apreciaza ca 10 % dintre tineri sunt afectati de aceasta boala. Si copiii se pot infecta, dar de cele mai multe ori aceasta infectie este confundata cu alte afectiuni minore ale copilariei.
Boala se dezvolta in special la persoanele cu un sistem imunitar slabit, cu stil de viata dezechilibrat, stresant, persoane depresive, pesimiste.

Manifestari

Manifestarile sunt cele ale unei banale infectii respiratorie :
- stare de febra;
- oboseala;
- faringita (afectiunea faringelui si a amigdalelor);
- dureri de cap;
- dureri musculare;
- marirea ganglionilor limfatici (adenopatie) in special in zona gatului dar si inghinal (zona genitala),
- dificultati de respiratie;

Simptomatologie

Perioada de incubatie a agentului patogen este cuprinsa intre 30 si 45 de zile.
Febra si durerea de gat dureaza de obicei 1 – 2 saptamani. Celelalte simptomelor dureaza intre 2 – 4 saptamani, dupa care, progresiv, dispar. Starea de oboseala, ganglionii umflati (adenopatia) si posibila dimensiune marita a splinei (splenomegalia) mai pot dura alte cateva saptamani dupa disparitia celorlalte simptome. Uneori, starea de oboseala poate fi resimtita o perioada si mai lunga de timp – poate chiar luni dupa infectie.
Desi virusul ramane in organism toata viata, de cele mai multe ori mononucleoza nu reprezinta un pericol. Majoritatea persoanelor sunt expuse virusului Epstein Barr pana la 35 de ani iar organismul lor produce anticorpi. In acest fel se creeaza imunitate – persoanele care au avut infectia devin imune si nu vor mai face niciodata mononucleoza, dar raman purtatoare – virusul poate reaparea periodic in saliva.
In rare cazuri, mononucleoza poate avea si complicatii. Principala complicatie este splenomegalia – marirea dimensiunii splinei, afectiune care poate merge pana la ruptura splinei. In acest caz, manifestarile sunt dureri puternice in partea stanga, ameteli, tahicardie (ritm cardiac rapid), tulburari de respiratie si manifestari hemoragice.

Diagnostic

Diagnosticul initial poate fi pus pe baza simptomelor – febra, faringita, ganglioni umflati. Dar aceste simptome pot apare si in cazul altor afectiuni si uneori chiar este posibil sa existe si alte afectiuni cu aceleasi manifestari, concomitent cu mononucleoza. De aceea, pentru confirmare, sunt necesare si analize de sange.

Tratament

Nu exista nici un fel de tratament contra virusului Epstein Barr dar in perioada bolii se recomanda repaus la pat, consum crescut de lichide, alimentatie usoara, bogata in vitamine, si o serie de medicamente pentru calmarea durerilor de gat, de cap sau pentru normalizarea temperaturii corpului.

Profilaxie

Evitarea oricarei modalitati de contact contact cu saliva …
Pe perioada bolii trebuie evitat orice fel de posibilitate de a transmite infectia…

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete