Obstetrică şi Ginecologie

.

Tuesday, October 28, 2014

Hemoragia postpartum: simptome, cauze, diagnostic si tratament

După ce a născut, orice femeie se aşteaptă ca propriul corp să revină la normal. Până să se vindece complet organismul are nevoie de timp. Una din problemele cu care se confruntă o femeie după ce a născut este hemoragia postpartum. Hemoragia postpartum este o componentă normală a perioadei postpartum şi, de cele mai multe ori, se vindecă de la sine. Oricum, hemoragia postpartum poate indica uneori prezenţa unor complicaţii ale stării de sănătate.
Hemoragia postpartum apare la orice femeie indiferent de modalitatea în care a născut. În acest mod, corpul elimină excesul de mucus, ţesuturile placentare şi sângele după naştere. Hoemoragia postpartum este similară menstruaţiei, doar că fluidul este mult mai dens. Hemoragia începe în primele ore după ce a avut loc naşterea şi continuă pe durata a două sau trei săptămâni. Hemoragia postpartum poate dura până la şase săptămâni.
 
Simptomele hemoragiei postpartum
 
Hemoragia postpartum apare iniţial ca o secreţie roşiatică a vaginului. Sângele continuă să aibă cumoarea roşiatică timp de patru-zece zile. După această perioadă, secreţia va căpăta o nuanţă roz şi mai apoi una alb-gălbuie. Secreţia poate fi însoţită de cheaguri de sânge de mărimea unei boabe de strugure.
 
Ce trebuie să faci în caz de hemoragie postpartum?
 
·         Odihneşte-te cât de mult poţi şi evită să stai prea mult în picioare sau să mergi pe jos (acest lucru va exacerba fluxul sanguin)
·         Foloseşte absorbante care să absoarbă bine sângele
·         Nu se recomandă folosirea tampoanelor cel puţin şase luni după sarcină. Tampoanele pot cauza infecţii ale vaginului sau uterului
 
Semnele de avertizare
 
În mod normal hemoragia postpartum nu este semnul vreunei complicaţii şi de cele mai multe ori dispare de la sine. Oricum, unele femei experimentează probleme legate de hemoragia postpartum. Dacă te confrunţi cu una din următoarele probleme este bine să te adresezi de urgenţă medicului:
 
·         Secreţia roşiatică ţine mai mult de şapte zile
·         Fluidul roşiatic miroase urât
·         Febră şi friguri
·         Sângerare masivă anormală
 
Ce cauzează hemoragie postpartum?
 
·         Imposibilitatea de a elimina toată placenta
·         Eliminarea forţată a placentei
·         Traumă asupra vaginului, uterului în timpul naşterii
 
Fiecare femeie este expusă riscului de a suferi hemoragie postpartum. În unele cazuri, există anumiţi condiţii care cresc factorii de risc: bebeluşul supraponderal, sarcina multiplă, travaliul indus, dezechilibre ale placentei.
 
Simptomele hemoragiei postpartum: pierdere masivă de sânge, cheaguri de sânge foarte mari, ameţeală, oboseală permanentă, flash-uri vizuale. Tratamentul trebuie realizat de urgenţă pentru a evita pierderea masivă de sânge şi chiar decesul pacientei.
 
Hemoragia postpartum este un tip mai sever de sângerare post-natală. Dacă pierzi mai mult de 500 ml de sânge după o naştere normală sau mai mult de 1000 de ml ca urmare a unei cezariene, te încadrezi în grupa femeilor care suferă de hemoragie postpartum. Hemoragia postpartum poate fi o condiţie gravă cu multiple complicaţii incluzând pierderea masivă de sânge şi chiar decesul mamei. Hemoragia postpartum afectează între 1-10% din femeile din Statele Unite ale Americii.
 
Tratamentul hemoragiei postpartum
 
Hemoragia postpartum necesită internarea pacientei în spital. Tratamentul include:
 
·         Masajul uterin care să stimuleze contracţiile şi să oprească fluidul sanguin
·         Administrarea de medicamente
·         Eliminarea excesului de placentă, în mod normal cu mâna pentru a elimina sângerările ulterioare
·         Transfuzie sanguină
·         Histerectomie (eliminarea uterului, în cazul în care acesta este grav afectat)

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete