Obstetrică şi Ginecologie

.

Friday, October 24, 2014

Nasterea prematura

Ocazional, naşterile pot avea loc prematur. Chiar dacă nu te expui riscului de a naşte prematur este important să cunoşti semnele şi simptomele unei sarcini ce poate avea loc înainte de vreme. Unul din simptomele sarcinii, cum ar fi durerea de spate, poate fi valabil şi pentru a indica o sarcină prematură.
Ce înseamnă sarcina prematură?
 
Naşterea prematură presupune naşterea copilului înainte de cea de-a 37-a de săptămână de sarcină datorită contracţiilor uterine care determină deschiderea cervixului (deschiderea către uter) mult mai devreme. Aceasta poate avea ca rezultat naşterea prematură.
 
Ce presupune o contracţie?
 
În momentul în care orice muşchi din corpul tău se contractă, acesta se îngustă şi devine greu de atins. Pe măsură ce muşchii uterului se contractă îţi vei simţi abdomenul tot mai greu. Când contracţia încetează uterul şi abdomenul se relaxează. Contractarea uterului pe perioada sarcinii este normală. Straturile de muşchi ale uterului se îngustează sporadic de la primele săptămâni şi de-a lungul sarcinii. Unele femei resimt acest fenomen în primele patru luni dar în foarte multe cazuri el nu este observat până în lunile a şaptea sau a opta de sarcină.
 
De obicei, aceste contracţii nu sunt dureroase. Acestea sunt resimţite adesea când te întinzi, după ce ai avut orgasm sau dacă ai urcat sau coborât scările. Dacă aceste contracţii devin regulate ele pot prevesti contracţiile travaliului care determină schimbarea sau deschiderea cervixului.
Semnele şi simptomele naşterii premature
 
·         Apariţia unei contracţii la fiecare zece minute sau mai mult pe parcursul unei ore (aproximativ cinci contracţii uterine pe oră)
·         Scurgerea unui lichid fluid din vagin (acest lucru indică faptul că “punga cu apă” este ruptă)
·         Crampe asemănătoare celor menstruale
·         Durere de spate
·         Presiune pelvic care se simte ca şi cum bebluşul ar impinge abdomenul mamei
·         Crampe abdominal cu sau fără diaree
·         Scurgerea de sânge din vagin
·         Secreţii vaginale neobişnuite
 
Factorii de risc asociaţi cu naşterea prematură
 
Există unii factori de risc care au fost asociaţi cu naşterea prematură. Oricum, chiar dacă prezinţi aceşti factori de risc nu înseamnă că vei experimenta o naştere prematură. Posibili factori de risc pentru naşterea prematură sunt: sarcina multiplă, infecţiile urinare sau genital, placenta praevia, diabetul, hipertensiunea gestaţională, vârsta, obiceiurile de viaţă prea extenuante, luarea în greutate sau pierderea în greutate.
 
Tratamentul
 
Tratamentul priveşte travaliul prematur, fetul aflat încă în uter dar şi nou-născutul prematur.
 
În cazul mamelor tratamentul depinde de stadiul sarcinii şi de modalitatea în care aceasta evoluează. Contracţiile premature pot fi stopate prin repausul la pat sau consumul de lichide. Pentru relaxarea muşchilor uterinului este indicat şi tratamentul medicamentos. În cazul în care orificiul colului uterin se deschide se poate realiza o procedură ce poartă numele de serclaj (sutură circular care strange colul uterin) şi care previne naşterea înainte de termen.
 
În momentul în care există riscul unei naşteri premature, fătul poate fi supus unor complicaţii, de tipul problemelor respiratorii. În această situaţie, medicul va administra corticosteroizi care să accelereze maturarea pulmonară a fătului.
 
Nou-născutul prematur nu prezintă complicaţii, de cele mai multe ori (este cazul celor născuţi între săptămâna 35 şi 36 de sarcină). Complicaţiile apar în momentul în care bebeluşul este născut înainte de a 35-a săptămână de sarcină. Bebeluşul are nevoie în acest caz de îngrijiri speciale. Bebeluşul este ţinut într-un incubator care să-l izoleze şi să-i menţină temperatura corporală normală. Când nu mai există niciun fel de riscuri, acesta este încredinţat mamei pentru a fi alăptat.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete