Obstetrică şi Ginecologie

.

Wednesday, December 10, 2014

Cervicita – semne şi simptome

Cervicita este o afecţiune frecventă în rândul femeilor carese manifestă sub forma unei inflamaţii la nivelul colului uterin, iar de multe ori simptomele sunt cu desăvârşire absente. Posibilitatea ca oricare “eu” generic să sufere de cervicită ar trebui să constituie un motiv puternic în plus pentru efectuarea investigaţiilor ginecologice în mod constant.
 
Ce este cervicita
 
Cervicita este o inflamaţie a colului uterin (partea inferioară a colului uterin) produsă de intruziunea unor microorganisme, paraziţi sau infecţii bacteriene, care de obicei sunt în strânsă legătură cu anumite boli cu transmitere sexuală, cum sunt: gonoreea, chlamydiaza, herpesul genital.
 
Semnele şi simptomele cervicitei
 
Simptomele cervicitei sunt de obicei nemanifeste, persoana afectată nefiind conştientă de existenţa inflamaţiei doar după ce este depistată cu ajutorul testelor citologice (testul Babeş-Papanicolau) efectuate de ginecolog.
Profilul persoanelor predispuse mai mult la cervicită  poate fi descris astfel: femeie tânără cu vârsta sub 25 de ani, care într-un moment sau altul a avut contacte sexuale (neprotejate) ocazionale cu persoane îndoielnice, potenţiali purtători de infecţiile cu transmitere sexuală care pot avea ecou şi asupra sănătăţii colului uterin la femeii. 
Medicii specialişti au constatat că aproximativ 50 % din populaţia feminină a suferit sau suferă într-un moment al vieţii de cervicită.
Însă, dacă simptomele cervicitei se manifestă, acestea pot fi:
·         Scurgeri vaginale anormale de culoare gri – gălbui, urât mirositoare. Aspectul acestora variază în funcţie de etiologia cervicitei;
·         Senzaţiile de durere resimţite în timpul şi după contactul sexual apar foarte frecvent în cazul apariţiei cervicitei;
·         Sângerare vaginală între menstruaţii după instalarea menopauzei sau după contactul sexual;
·         Nevoia imperioasă de a micţiona este un alt simptom al cervicitei;
·         Senzaţii de durere şi usturime în timpul urinării;
·         Simptomele cervicitei se manifestă şi prin dureri în zona lombară sau în abdomenul inferior, de obicei activate în timpul actului sexual;
·         Prurit (mâncărime) persistent şi iritaţii ale organelor sexuale externe;
·         Alt simptom al cervicitei este creşterea inexplicabilă a fluxului sanguin din timpul menstruaţiei;
·         Modificări ale mucusului cervical (endometru), fapt care afectează calitatea spermatozoizilor pătrunşi în interiorul uterului, sau chiar le blochează accesul.
Punând accentul pe latura asimptomatică a cervicitei, se subliniază de la sine nevoia de a merge în mod constant la medic pentru efectuarea investigaţiilor ginecologice specifice. Netratată, cervicita poate duce la sterilitate, avorturi spontane, cancer de col uterin, sarcini extrauterine etc.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete