Obstetrică şi Ginecologie

.

Friday, April 10, 2015

Sindromul geamanului disparut

Odată cu inventarea tehnologiei medicale şi practica sonografiilor la  gravidele aflate în primele 5-6 săptămâni de sarcină, medicii pot observa un nou trend şi anume acela că viitoarea mămică pare să aibă gemeni când de fapt, după o sonografie ulterioară, se dovedeşte că nu există decât un fetus. Doctorii estimează că acest fenomen poate fi vizibil la una din opt sarcini.
Sindromul geamănului dispărut are loc atunci când o primă sonografie confirmă prezenţa a doi saci amniotici după care un examen ulterior scoate la iveală existenţa unui singur sac amniotic sau că celălalt geamăn a dispărut. Aşadar, unde dispare celălalt geamăn? Geamănul dispărut este un fetus dintr-o sarcină multigemelară care moare în uter şi este apoi parţial sau complet absorbit de mamă sau frate.
 
Există şi alte cauze care pot determina decesul geamănului. Printre acestea: placenta prost implantată, o anomalie care poate determina insuficienţa organelor principale sau lipsa completă a acestora la făt. Totodată, poate exista o anomalie cromozomială incompatibilă cu viaţa. În foarte multe cazuri, geamănul este de fapt un ovul gol care nu se dezvoltă peste primele stadii de embriogeneză.
Ca şi la chiuretaj, nu există anumite cauze care determină avortul spontan al geamănului dispărut. De multe ori un chiuretaj se datorează unor anormalităţi placentare sau cromozomiale.
 
Din punct de vedere fizic, dacă geamănul a fost pierdut în primul trimestru de sarcină, nu apar complicaţii pentru mamă sau celălalt geamăn. Oricum, pot apărea unele consecinţe pentru geamănul supravieţuitor dacă celălalt fetus a fost pierdut în trimestrele doi sau trei de sarcină. În această situaţie fetusul poate dezvolta paralizie cerebrală iar mama poate naşte prematur.
 
Diagnosticul presupune realizarea unor studii de laborator sau a unor studii imagistice (ecografie, amniocenteză, biopsia vililor chorionici).
 
Tratament
 
Tratamentul implică urmărirea sarcinii prin realizarea de ecografii care să evalueze fetusul viabil. Există câteva riscuri care includ travaliul prematur, obstrucţia canalului de naştere sau decesul fetusului supravieţuitor prin chorioamniotită sau ruptură de placentă. Fătul se poate naşte cu o greutate mică pentru vârsta gestaţională. Nu este necesară terapia medicală specială pentru sindromul geamănului dispărut.

2 comments:

  1. Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să atragi un nou amant.
    *Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    *Dacă vrei să reziste mult în pat.
    *Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
    Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

    ReplyDelete
  2. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete