Obstetrică şi Ginecologie

.

Saturday, April 4, 2015

Sindromul de hiperstimulare ovariana

Sindromul de hiperstimulare ovariană reprezintă este o complicaţie potenţial periculoasă a unor forme de tratament pentru fertilitate, în mod particular pentru medicaţia fertilizării in vitro.

Care sunt simptomele sindromului de hiperstimulare ovariană?
 
Simptomele fac referire la balonare abdominală şi senzaţia de plenitudine din cauza ovarelor mărite. Alte simptome sunt greaţa, iar pe măsură ce afecţiunea se înrăutăţeşte, starea de vomă. Simptomele sunt împărţite în trei categorii, după cum urmează:
 
·         Simptome uşoare includ balonare abdominală uşoară şi senzaţie de plenitudine, disconfort abdominal şi greaţă
·         Simptme moderate – prezintă o intensificare a stării de balonare abdominală şi a plenitudinii din cauza acumulării de fluid în abdomen. Există, de asemenea, dureri abdominale şi vomă.
·         Simptomele severe – sunt aceleaşi cu simptomele moderate la care se adaugă setea şi deshidratarea din cauza acumulării mari de lichid din abdomen. Alte simptome includ urina închisă la culoare, anuria, durerile toracice sau durerile abdominale joase. Prezenţa oricărora din aceste simptome necesită un consult de specialitate urgent.
 
Ce cauzează sindromul de hipertensiune ovariană?
 
Medicamentele pentru fertilitate stimulează ovarele să producă mai mulţi saci ovarieni (foliculi). Câteodată apare un răspuns excesiv la medicaţia pentru fertilitate ceea ce cauzează sindromul de hipertensiune ovariană. Ovarele hiperstimulate lărgesc şi eliberează substanţe chimice în circulaţia sângelui ceea ce face ca vasele de sânge să determine scurgerea fluidului în corp. Fluidul ajunge în abdomen iar în cazurile mai severe în spaţiul dintre inimă şi plămâni. Sindromul de hipertensiune ovariană poate afecta rinichii, plămânii şi ficatul. O altă complicaţie serioasă, însă destul de rară, este tromboza (cheag de sânge). Mortalitatea este destul de redusă.
 
Cine poate dezvolta sindromul de hipertensiune ovariană?
 
Simptomele uşoare sunt comune la femeile care urmează medicaţie pentru fertilizarea in vitro. 33% din femei dezvoltă simptomele uşoare ale sindromului, în timp ce doar 5% din acestea vor prezenta formele moderate sau severe. Riscul de a dezvolta sindromul de hipertensiune ovariană este crescut la femeile care:
·         Au polichist ovarian
·         Prezintă un istoric de sindrom de hipertensiune ovariană
·         Au sub 30 de ani
·         Sarcina multiplă
 
Simptomele sindromului de hipertensiune ovariană dispar după câteva zile. Pentru ameliorarea simptomelor uşoare pacienta poate urma câteva sfaturi. Hidratarea organismului trebuie făcută la intervale regulate. Dacă apar dureri este indicată administrarea de codeină sau paracetamol fără a depăşi doza recomandată. Trebuie evitate medicamentele antiinflamatoare deoarece acestea pot afecta funcţionarea rinichilor. Mişcă-ţi picioarele permanent chiar dacă le simţi tot timpul obosite.
 
Internarea în spital este necesară doar dacă simptomele se înrăutăţesc. La spital medicul va efectua probe de sânge dar şi testul cu ultrasunete. Pacienta care vomită are nevoie de un drenaj care să înlocuiască fluidul pierdut. Fluidul este necesar pentru hidratarea corpului şi poate conţine zahăr sau carbohidraţi (pentru energie) şi elemente chimice şi minerale.
 
Nu există un test specific pentru diagnsoticarea sindromului de hipertensiune ovariană. Diagnosticul se face pe baza simptomelor pacientului. Medicul poate lua în considerare şi alte probleme care cauzează simptome similare ce includ durerea abdominală şi senzaţia de balonare cum ar fi: infecţia pelviană, chistul ovarian, sângerarea internă, apendicita sau sarcina ectopică.
 
Tratamentul pentru sindromul de hipertensiune ovariană
 
Nu există un tratament specific pentru sindromul de hipertensiune ovariană ci doar unul care vizează ameliorarea simptomelor. Acesta include:
 
·         Ameliorarea durerii cu paracetamol şi codeină
·         Medicamente pentru reducerea greţii şi a stării de vomă
·         Rehidratare cu ajutorul unei inflitraţii intravenoase
·         Injecţii cu heparină pentru a preveni tromboza
·         Efectuarea paracentezei - procedură medicală prin care se drenează fluid patologic din cavitatea abdominală

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete