Obstetrică şi Ginecologie

.

Friday, April 17, 2015

Boala trofoblastica gestationala

Boala trofoblastică gestaţională poate fi benignă sau malignă. Din punct de vedere histologic boala se manifestă sub formă de mole hidatiforme, mole invazive, tumori placentare, choriocarcinomul şi molele invazive. Cele care produc metastază sau doar o invazie locală poartă numele de boală trofoblastică gestaţională. Molele hidatiforme sunt cele mai comune forme ale bolii trofoblastice gestaţionale. În timp ce molele invazive şi choriocarcinomul sunt maligne, molele hidatiforme se pot comporta într-o manieră malignă sau benignă.
Nu există nicio metodă care să pună un diagnostic precis asupra comportamentului molelor hidatiforme prin histopatologie. Parcursul clinic este definit prin curba gonadotrofinei umane corionice după evacuarea molei. La 80% dintre pacienţii cu mola hidatiformă benignă, nivelele HCG serice scad la normal în timpul a 8-12 săptămâni după evacuarea sarcinii molare. La alţi 20% dintre pacienţii cu mola hidatiformă malignă HCG seric cresc sau se menţin în platou.
 
Cele mai multe cazuri de boală trofoblastică gestaţională sunt diagnosticate în momentul în care nivelele serice se menţin în platou sau cresc la pacienţii cărora le-a fost pus diagnosticul de mole hidatiforme. Dacă metastaza este prezentă, pacienţii vor prezenta semne şi simptome asociate cu această boală, cum ar fi durerea abdominală, hemoptizie, hematurie şi simptome neurologice.
 
Incidenţa choriocarcinomului creşte odată cu vârsta şi este de 5-15 ori mai mare la femeile cu vârsta de peste 40 de ani comparativ cu cele tinere.
 
·         Metastazele tractului genital inferior au forma unor papule albăstrui sau noduli. Acestea sunt vascularizate şi pot sângera profund dacă este efectuată o biopsie.
·         Sensibilitatea abdominală poate fi prezentă dacă au loc metastaze gastrointestinale sau ale ficatului
·         Apărarea abdominală şi reacţia de slăbiciune pot fi prezente dacă un hemoperitoneu a apărut în urma hemoragiei prin metastaze abdominale. Sângerarea în metastaze este şi un semn al şocului hemoragic.
·         Deficienţele neurologice (de la letargie la comă) pot apărea în cazul unor metastaze cerebrale
·         Icterul poate apărea în momentul în care metastazele hepatice determină obstrucţia biliară
 
Diagnosticul diferenţial se pune în funcţie de prezenţa următoarelor afecţiuni: obstrucţie biliară, cancer vezicular, tumori cerebrale, accidente cerebrovasculare, cistită hemoragică, nefrolitiază, choriocarcinomul ovarian.
 
Tratamentul bolii trofoblastice gestaţionale
 
Boala nu necesită terapie medicală. În 20% din cazuri boala este malignă şi pentru tratament se poate folosi o doză profilactică de metotrexat la pacientele noncompliante. Este necesară şi observarea săptămânală a pacientelor şi evaluarea nivelului seric de HCG.
Terapia chirurgicală presupune efectuarea mai multor tipuri de intervenţii, printre care: histerectomia (reducerea numărului de serii chimioterapice ce pot cauza hemoragie vaginală), embolizarea vaselor tumorale, arterei hepatice (proceduri ce controlează hemoragia), craniotomia (controlarea sângerării şi decompresionare) şi rezecţia metastazelor solitare (pentru a ajunge la remisiune).

1 comment:

  1. Nu voi înceta niciodată să împărtășesc această mărturie pentru că acum sunt o femeie complet fericită, am suferit peste 8 ani de căsnicie când nu am putut rămâne însărcinată pentru soțul meu, apoi am început să fiu disperată din cauza presiunii mamei mele în- legea, si o prietena de-a mea m-a indrumat catre dr. Dawn acuna care a ajutat-o, i-am explicat totul Dr. Dawn acuna pe Whatsapp si mi-a promis ca ma va ajuta, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect, scrisoarea de 3 saptamani ea mi-a cerut sa merg la spital la test spre surprinderea mea, doctorul a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana, dar chiar acum am copilul meu frumos, ea a ajutat si pe 3 prietene ale mele, totul datorita doctorului Dawn acuna, contactati-o pe Whatsapp daca aveti orice dificultate va asigur un rezultat perfect,
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să atragi un nou amant.
    *Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    *Dacă vrei să reziste mult în pat.
    *Dacă doriți să măriți dimensiunea penisului.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.și e.t.c.
    Contactați-o Whatsapp: (+2348032246310)
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )

    ReplyDelete