Obstetrică şi Ginecologie

.

Monday, July 7, 2014

Mamografia reduce incidența stadiilor târzii ale cancerului de sân

 -Conform unui studiu publicat online, în 19 martie 2014 în revista Cancer, în ultimii trei ani a scăzut incidența neoplasmelor mamare în stadii avansate, cu 37%. Se pare că această scădere este datorată utilizării în practica medicală a mamografiei. Tot în această perioadă depistarea neoplasmelor incipiente a crescut cu 48%

 -Pentru realizarea studiului s-au comparat bazele de date din prezent cu cele de acum 30 de ani. Autorii studiului au comparat statisticile privind incidența neoplasmului mamar pe parcursul a două perioade. Prima cuprinsă între 1977 si 1979, când mamografia nu era o practică răspândită, iar cealaltă perioadă cuprinsă între 2007 și 2009. În urma acestei comparații, conducătorul studiului Dr. Mark Helvie, profesor de radiologie în cadrul Universității din Michigan, susține că scăderea numărului de neoplasme tardive nou diagnosticate, este efectul screeningului și nu al tratamentului.

 -Pe lângă mamografie, autorii studiului au identificat și alți factori care au contribuit la scăderea numărului de cancere în stadii avansate: autopalparea, examenul clinic al sânului, dar și conștiența gravității acestei boli, care determină pacientele să se prezinte la vizitele medicale periodice. 

 -Cu toate acestea continuă controversele legate de beneficiile mamografiei si a efectelor secundare. Numeroase studii au încercat să evalueze beneficiul asupra mortalității de neoplasm mamar, în comparație cu leziunile mamare produse de mamografie în timpul screeningului. Deși  studiile nu au fost semnificative, au arătat că beneficiul ar fi modest.

 -Cercetătorii susțin că oricât de eficientă ar fi mamografia ca și metodă de screening, este nevoie în continuare de eforturi pentru educarea populației generale, în sensul de a explica efectele devastatoare ale acestei boli, dar și faptul ca screening-ul nu va detecta mereu boala aflată în fază incipientă. Mai mult, în literatura de specialitate, s-au descris cazuri de neoplasme aflate în stadiul II sau III, care la screening corespundeau unor stadii incipiente.

 -Concluzia majorității studiilor este că mamografia în sine, nu salvează vieți, dar în urma realizării lor, s-a arătat că pentru a salva o viata, 838 de femei cu vârste între 50 și 70 de ani trebuie să fie supuse screening-ului o data pe an, timp de 6 ani. ,, Pentru a salva o viata este nevoie de mii de mamografii, sute de biopsii, și tratarea multor cancere ca și cum ar fi agresive, chiar dacă ele nu sunt”, susțin cercetătorii.

 -În studiul său, Dr Helvie și colab., au încercat să determine efectul mamografiei asupra cancerelor. Pe baza unei incidențe (anuale) de 1,3% a neoplasmului mamar, s-a observat scăderea cu 37%  (56 de cazuri la 100,000 femei) a stadiilor avansate, în perioada utilizării mamografiei (2007-2009) față de perioada premamografiei (1977-1979), dar s-a descris o crestere a neoplasmelor aflate în faze incipiente. O dată cu scăderea incidenței cancerelor mamare, în Statele Unite, s-a observat și scăderea mortalității datorită acestei boli, pe perioada 1999-2009. De altfel realizatorii studiului au descris scăderea cu 9% a incidenței neoplasmelor invadante (cu 27,2 cazuri mai puțin, la 100,000).

,,Atât tratamentul cât și screening-ul s-au înbunătățit” , declară Dr. Helvie. Cu toate acestea screening-ul nu este utilizat la o scara largă , întrucât ,, doar jumătate din femeile din Statele Unite beneficiază de mamografie. Beneficiul ar putea fi si mai mare”

 -
În ciuda faptului că ghidurile nu se pun de acord în legătură cu frecvența efectuării examenului sau cu limitele de vârstă, toate recomandă efectuarea mamografiei.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete