Obstetrică şi Ginecologie

.

Friday, November 7, 2014

Glanda tiroidă în sarcină

Dereglările glandei tiroide se întalnesc de 5 ori mai frecvent la femei decât la bărbaţi, în special cu predominanţa hipotiroidismului, ca manifestare clinică. Este împortant de înţeles că funcţionarea tiroidei este afectată de schimbările care se produc în organismul feminin pe parcursul vieţii - maturarea sexuală, graviditatea, menopauza.
Iodul este un component esenţial al hormonilor tiroidieni şi insuficienţa lui este urmată de insuficienţa tiroidiană. Iodul, implicat în producerea hormonilor tiroidieni, participă în toate acţiunile acestora: rol "cheie" în metabolismul celular, rol "cheie" în procesul de creştere şi diferenţiere a tuturor organelor şi în particular a creierului.
Etapa hotărâtoare a dezvoltării creierului la specia umană este reprezentată de viaţa fetală şi primii 3 ani post-natali. Deficitul iodat în această perioadă critică produce alterări ireversibile în dezvoltarea creierului, consecinţa clinică fiind retardarea mintală.
 
Testarea glandei tiroide este foarte importantă deoarece dereglările ei pot duce la complicaţii în timpul sarcinii şi pot afecta grav sănătatea proprie şi sănătatea viitorului copil.

Tiroida este o glandă cu secreţie internă asemănătoare unui fluture, situată în regiunea cervicală anterioară, sub "mărul lui Adam". Aripile fluturelui sunt reprezentate de 2 lobi ai glandei tiroide, iar corpul lui este istmul, care uneşte lobii.
Fiecare lob masoară 2,5 - 4 cm în lungime; 1,5 – 2 cm în lăţime şi 1,5 cm în grosime. Volumul tiroidian mediu este de 25 ml la bărbaţi şi 18 ml la femei, greutatea medie este de 25 – 30 g. Fiind o glandă cu secreţie internă ea aparţine sistemului endocrin -ca şi hipofiza, glandele paratiroide, pancreasul, glandele suprarenale, ovarele şi testiculele.
Deşi mică în greutate şi dimensiuni, tiroida este foarte importantă prin producerea hormonilor, care au influenţă asupra tuturor celulelor, ţesuturilor, organelor şi sistemelor organismului uman.
Zece lucruri care trebuie făcute pentru o sarcină ferită de riscuri
1. Să mergi la medic pentru o consultaţie înainte de a rămâne însărcinată.
2. Trebuie cerut un test al  glandei tiroide - valorile TSH seric, T4, T3, şi markerii anti-Tg, anti-TPO.
3. Dacă eşti deja însărcinată mergi la medic cât mai devreme posibil.
4. Medicul trebuie înştiinţat de toate simptomele noi apărute sau problemele, care te supară.  Lucrurile acestea pot servi ca un  ajutor preţios în stabilirea diagnosticului.
5. Trebuiesc aflate şi cercetate dereglarile gladei tiroide de care au suferit sau suferă rude ale tale. Medicul trebuie să ştie aceste lucruri.
 
6. Chiar dacă testele nu indică dezechilibre patologice, trebuie să fi precaută şi să-ţi asiguri  necesarul de iod şi vitamine, atât până la sarcină cât şi pe parcursul ei.
7. După diagnosticarea cu hipo sau hipertiroidie trebuie început tratamentul indicat imediat - preparatele indicate, de obicei, nu creează pericol pentru viitorul copil.
8. Mergi la medic atât de frecvent cât ţi se cere - monitorizarea riguroasă asigură succesul tratamentului.
9. Este util să testezi funcţia tiroidei pe parcursul primului an dupa naştere – aceasta pentru excluderea aşa numitei tireoidite postpartum.
10. Cere pentru copilul tău testul TSH seric pe parcursul lunii a doua de viaţă  6-8 săptămâni de la naştere.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete