Obstetrică şi Ginecologie

.

Wednesday, November 5, 2014

Fumatul în timpul sarcinii-un pericol pentru mamă şi făt

Fumatul este un viciu tot mai des întâlnit în ciuda efectelor grave pe care le are asupra sănătăţii şi organismului uman. Din păcate, în ciuda afecţiunilor diverse favorizate de fumat, dependenţii de nicotină renunţă greu la acest viciu. Pe lângă victimele voluntare, fumatul face însă şi victime colaterale, fumatul pasiv fiind la fel de periculos ca cel activ. O altă categorie de fumători pasivi este cea a copiilor în diferite forme ale dezvoltării lor: făt, bebeluş, preşcolar etc. Dacă adulţii îşi pot asuma responsabilitatea fumatului pasiv, copii sunt practic obligaţi de inconştienţa adulţilor să inhaleze substanţele toxice.
Fumatul în timpul sarcinii este o adevărată crimă împotriva fătului, afectându-i nu doar viaţa intrauterină, ci mai ales dezvoltarea ulterioară cu rezultate grave asupra sănătăţii sale. Statisticile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii au revelat faptul că la ora actuală 15% dintre femei fumează în ţările dezvoltate şi 8% în ţările aflate în curs de dezvoltare. Fumul de ţigară conţine peste 2500 de compuşi chimici, fiind ştiut faptul că nicotina şi monoxidul de carbon sunt deosebit de nocive femeii dar şi pentru sănătatea fătului.
 
Fumatul în timpul sarcinii -riscuri pentru bebeluş
 
Fumatul în timpul sarcinii, conform statisticilor specialiştilor, dublează riscul de a avea un copil cu greutate mică la naştere. De obicei, bebeluşii cu o greutate mai mică de 2.500 g au mari probleme de sănătate în primele luni de viaţă. Aceşti copii prezintă un risc crescut de handicapuri cronice- paralizie cerebrală, retard mintal şi probleme de învăţare sau, mai grav, uneori pot chiar deceda. 
Fumatul în timpul sarcinii măreşte cu 20% riscul naşterii înainte de termen. De asemenea, fumatul în timpul sarcinii poate determina defecte fizice la bebeluşi. Femeile care fumează şi au în familie membri cu anomalii congenitale, împreună cu fumatul în timpul sarcinii, au un risc cu 20% pentru a a avea copii cu aceleaşi probleme genetice. Acest context este favorabil apariţiei la nou-nascut a celor două deformaţii cunoscute sub numele de buză de iepure sau gură de lup.
 
Renunţarea la fumat- scade riscul anomaliilor genetice
 
Medicii specialişti sfătuiesc femeile care fumează să renunţe la acest viciu în timpul sarcinii. Dacă viitoarea mamă renunţă la ţigări până la sfârşitul primului trimestru de sarcină, riscul de a avea un copil cu greutate mică la naştere este similar cu al gravidei nefumatoare. Oprirea fumatului în cel de al treilea trimestru poate îmbunătăţi rata de creştere a fătului. Nici gravidele nefumatoare nu sunt scutite de probleme. Ele sunt sfătuite să evite locurile în care se fumează, deoarece şi fumatul pasiv presupune riscuri mari de a naşte un copil cu greutate mică la naştere sau cu afecţiuni genetice.
Bebeluşii ai căror mame au fumat pe perioada sarcinii au un risc de trei ori mai mare de a deceda ca urmare a sindromului morţii infantile subite comparativ cu cei ai căror mame sunt  nefumătoare. Şi bebeluşii expuşi fumatului pasiv prezintă un risc crescut de deces. De asemenea, copiii supuşi fumatului pasiv sau activ în timpul vieţii intrauterine se pot naşte cu probleme de autism, astm şi ADHD (attention deficit/hyperactivity disorder). Bebelusii expuşi fumului de ţigară au mai multe probleme respiratorii şi infecţii ale urechii decat copii care nu au fost supuşi fumatului. De asemenea bebeluşii „fumători” au un risc cu aproape 40 % mai mare de a se îmbolnăvi de pneumonii în primul an de viaţă.
 
Fumatul în timpul sarcinii -riscuri pentru mamă

Fumatul în timpul sarcinii este asociat cu o mulţime de complicaţii aparute pe perioada unei sarcini. Fumatul în primele săptămâni de sarcină creşte riscul unei sarcinii ectopice sau extrauterine-care de cele mai multe ori avortul chirurgical. Fumatul măreşte şi riscul unui avort spontan ca urmare a unor complicaţii placentare de genul - placenta praevia sau placenta abruptio. În cazul apariţiei problemelor placentare, naşterea poate pune în pericol viaţa mamei şi a copilului, motiv pentru care se impune operaţia prin cezariană.
Fumatul în timpul sarcinii poate afecta şi propria sănătate a femeii nu doar a copilului nenăscut. Astfel, cei care fumează înregistrează un risc crescut să dezvolte cancerul pulmonar sau alte forme de cancer, boli cardiace, accident vascular si emfizem pulmonar.

1 comment:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete